måndag, oktober 29, 2012

Tre video inbäddade, var så god!

Hej,
här under har ni två screencast-video som jag har spelat in med Screenr. I dem ser ni, hur man:

  • letar efter bilder, som man får använda
  • spelar in referat
  • synkroniserar bilder och ljud på Slideshare (automatisk synkronisering, då varje dia visas lika länge. Du kan också synkronisera manuelt, men det är lite svårare, och det visar jag inte nu)

I den tredje inbäddningen ser ni den färdiga Pecha Kucha -presentationen jag gjorde av de "komponenter" ni jobbade med under förra kontaktdagen. Obs! ni behöver inte göra någon Pecha Kucha nu under kursen, men jag tänkte att det är en bra sätt att demonstrera, hur man kan jobba vidare med data som man får när man övar nånting annat (i det här fallet fria bilder, inspelning av ljud och reflektering i gruppen).













3 kommentarer:

  1. WOW! Pecha Kuchan blev ju jättebra, med tanke på att den gjordes så snabbt och med så många medverkande!

    SvaraRadera
  2. Håller med Nina, Vad klatschig Pecha Kucha är och vad många fina bilder och ljud! Gillade särskillt kommentaren om att vi får pröva på att vara turister och välja vilka sevärdheter vi skall hinna se. Just så är det!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också, att helheten blev bra, när man tänker att ni inte hade så hemskt mycket tid att jobba på det. Jag är litet barnslig på det sätt, att jag älskar övningar, som bygger till en större helhet. Det är alltid lika överraskande och kul att se, hur helheten ser ut! (som leka med "tilkku" och få färdigt ett täcke).

    - Irmeli

    SvaraRadera