fredag, oktober 12, 2012

Boo!

Jag har nu gjort ett konto åt oss på Audioboo. Du kan också göra inspelningar där, om du inte vill ha ditt eget konto. Logga in med someivuxenutbildning, password är Arcada12. Med ett sånt här fri konto går att spela in boo, som är 3 minuter långa. Du kan göra det på datorn, eller på din mobil (det finns app för iPhone, Android och Nokia). Det är också möjligt att lyssna på booarna på mobil, och det tycker jag är ett bra alternativ: gå på promenad och lyssna, så behöver du inte sitta framför datorn hela tiden!

Här är mina reflektioner (som du kan också se och lyssna på http://audioboo.fm/someivuxenutbildning)



En sak till: jag märkte, att det inte gick att uppladda en audiofil med Safari, så om du har Mac, använd Firefox istället för Safari!

2 kommentarer:

  1. Jag fick en fråga gällande forskning runt sociala medier i undervisning. Kollade Arcadas Nelli och noterade där att bl.a. ABI/Inform/ProQuest, Academic Search Elite, SAGE och Science Direct noterats som referensdatabaser under Mediakultur. Dom lönar det sig säkert att kolla.
    Förresten, i går kom Kasvatus 4/2012 och där finns en artikel om “Yhteisöllistä oppimista edistävät ja vaikeuttavat tekijät – opiskelijoiden kokemuksia verkkokurssilta”. Berör ju inte explicit sociala medier men tangerar säkert.

    SvaraRadera
  2. Hej, Tore
    jag försökte att se, vem hade skrivit artikeln, som du talar om, men så dumma är dom på Kasvatus nätsida, att dom ger inte innehållsförteckning för sitt nyaste nummer (och jag är hemma och får inte tag i själva tidningen). Var den kanske av Johanna Bluemink, som just skrev sin avhandling VIRTUALLY FACE TO FACE: ENRICHING COLLABORATIVE LEARNING THROUGH MULTIPLAYER GAMES?

    - Irmeli

    SvaraRadera