Pedagogisk manuskript för kurssen

Det skall bli mera här inom kort, men för tillfället kom jag bara hit för att säga, att vår some-kurs inte kommer att vara en datakurs där tekniken är i fokus. Visst skall vi ha nytta av en massa kula grejer, men i huvudroll har vi pedagogiken: hur kan vi använda alla dessa program för att göra inlärning lättare och mer effektiv (och kanske roligare också!).

Som tankeväckare klistrar jag hit en triangel, som jag har lånat från Harto Pönkä (hans blogg är på finska men annars är den värt att bekanta sig med). Boken heter Sosiaalisen median opetuskäyttö : oppimisen teoriaa ja kokemuksia DevelOPE-hankkeesta, den är utgiven av Uleåborg Universitet och triangeln hittar du på sidan 23.
some_i_vuxen_blogger.key

Altså, under kursens lopp skall vi hela tiden komma ihåg, att även om tekniken är viktig, så sitter den bara i en hörna (web 2.0) och dom där två andra hörnorna är också oerhört viktiga!


1 kommentar:

  1. Vad tycker ni, skulle det stå Social media i mitten, eller är det bra med Sociala medier? I den originella finska bilden står det i singular, men när ja organiserade en Google fight mellan termerna , van pluralis (jag använde hjälpord "gemenskap" med bägge orden, annars skulle Google Fight ha hittat alla engelska sidor med "social media", och den hade vunnit med jätte stor marginal!)

    - Irmeli

    SvaraRadera