måndag, oktober 08, 2012

Nancy, det här är en experiment inspirerad av vår kommentarlåda chitchat

Nancy berättade att det var hur lätt som helst att ta photo med iPad, uppladda det till Picasa och däriftån inbädda till sitt Blogger inlägg. Jag kommenterade, att en gång i tiden hade jag också experimenterad med någon Picasa App på iPad, och undrade vilken App hon använde (det jag hade använt var ingen vidare). Nancy svarade, att hon hade inte haft nån App, utan meilat först bilden till datorn och därifrån uppladdad den till Picasa.

Jag tänkte ha en titt i AppStore, vem vet, det kunde finnas bra nya Apps, som jag inte visste om. Jag valde Picasa HD Lite som är fri. Först efter att ha laddat den, läste jag utvärderingar, som var väldigt dåliga :(.

Bra att jag inte hade läst dom, innan jag laddade, för inte tycker jag att Appen är så dålig! (åtminstone jämfört med den ja brukade ha). Man kan ladda upp och ner bilder mellan Picasa och iPad, med mera. Lite dumt är att när man uppladdar, klickar man först Upload, men ingenting händer. Man måste ännu klicka Add, då går det att välja i vilken mapp man vill lägga bilder, välja bilden från filmrullen, trycka på Add och Uppload, och sen kommer bilden till Picasa. Visst är det ändå lättare än att först meila och sen uppladda. Här under min provblid: Irmeli i rymden (som jag hade i iPad fotorulle, uppladdade därifrån till Picasa och inbäddade i Blogger) .


(bilden är från Ventspils teknologi park, egentligen stod jag framför en grön duk när dom tog bilden och "Auto-Photoshoppade").

Alla ni som har iPad eller iPhone, jag rekommenderar, att ni skaffar någon Picasa App, det lättar livet!

- Irmeli


3 kommentarer:

  1. Jo jag hittade också samma gratisversion :-)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Saken är biff! tack för tipset!

    SvaraRadera