torsdag, oktober 25, 2012

Bara snabbt

Tack för dagen åt alla, men specielt till dom som delade sin kunskap åt oss andra. Jag var som en stolt mamma som med glimt i ögonen såg hur duktiga barnen är! Ritva och Nina, er vill jag tacka inte bara för presentationerna, utan också för handledningen i grupparbete! (och Vappu för du vet vad)

Jag skall jobba på Pecha Kucha under veckosluten, i kväll och imorgon är jag upptagen med mina egna studier. Jag planerar att göra både en slidecast och en "making of"-video, så att ni får se, hur bilder och ljud synkroniseras på Slideshare (och jag kommer att använda Screenr till videoinspelningen).

Jag hoppas, att ni sätter till era blogg alla presentationer som ni hade i dag. Jag kommer att länka till dem i ett inlägg, som jag gör under veckoslutet.

Jag vill påminna er om nånting jag själv inte hade noterat: vi har bara litet över två veckor till nästa träff!!! Det betyder, att man måste sätta igång mycket raskt, om  man vill hinna ta i bruk något nytt innan det är dags för nästa kontaktdag. Och troligtvis betyder det också, att det är bäst att konsentrera på bara en ny grej var, annars blir det för tungt. Digflick: var vänliga, och bestämma Hangout -tiden ASAP (jag har nu reserverat både 1.11. och 8.11. för Hangout med er. Vilken skall det vara?)


PS
Kanske någon har märkt, att Diigo-länkarna har försvunnit från marginalen. Vi får hoppas, att det är tillfälligt, Diigo highjackades tidigt i morse! Som backup har jag samlat samma länkar också till Delicious. Så, om nån behöver länkarna nu omedelbart, kan hon/han söka från http://delicious.com/opekorkea


4 kommentarer:

  1. Hej Irmeli,

    Tack för den andra some-närstudiedagen.

    För mig passar Google Hangout -träff både 1.11.2012 och 8.11.2012 efter kl. 18, fast jag anser att det senare alternativet är för nära vår nästa some-närstudiedag.

    Hälsningar
    Ritva K

    SvaraRadera
  2. Hej, Ritva
    Du har alldeles rätt: det vore bäst om Digflick-möte kunde vara redan 1.11.! Det var meningen, att Dick gör en Doodle, men om torsdagkväll är den ända som passar alla, då har vi inte många dagar att väljä! Under den här kortkorta distansperioden kommer jag inte att ha Hangout med andra grupper, det är bara Digflick, som jag vill täffa, för att det var bara du som var med under första distansperioden, och nu är det hög tid, att också andra provar! Hoppas jag hör snart om andra i gruppen.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina PechaKucha presentationer det blev Irmeli!

    SvaraRadera
  4. Carina,
    jo, jag tycker också, att det var en nyttig övning. Bilderna visar, att ni verklige satte tanke på saken, och även om inspelningen var ganska improviserad, kom många centrala punkter klart fram.

    - Irmeli

    SvaraRadera