måndag, november 12, 2012

Tredje kontaktdagen

Hej,
den här gången försöker jag undvika brådska genom att minska  aktiviteter. På förmiddagen koncentrerar vi på reflektion i form av Learning Café. Som inledning till grupparbete önskar jag, att Hanna delar sina funderingar (som vi inte hade tid att lyssna förra gången, men som absolut är något att tänka!).

I oktober bestämde vi att reservera eftermiddagen till Google-dokument, och den här gången i datasal. Under en Hangout sa Carola, att hon gärna skulle lära, hur man gör "skärmdump"-instruktioner åt sina egna studerande. Nu har jag tänkt kombinera Google-dokument workshop med lite bildbehandling, så att ni kan göra instruktioner i en av uppgifterna. Idén är att jag ger er en lista av uppgifter, där du kan välja sådana som är nyttiga just för dig. Alttså, om du t.ex. inte har någon användning för frågeformulär, kan du istället experimentera mera med ordbehandling och presentationer.

För att få det mesta av workshoppen, rekommenderar jag att du tittat i förhand i Google-material som jag har länkat till marginalen redan i September (men som du kanske inte har märkt tidigare, eller har inte haft tid att kolla).

På förmiddagen är vi i klassrum B522 och efter lunchen i datasal E383.


PS i ett litet vrå kunde vi också höra, vad Linda har att säga om Linkedin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar